top of page

Screening

9. novembrī, 2017, Latvija

Hand and Machine. Richard Tuohy and Dianna Barrie

Kino Bize

with Richard Tuohy un Dianna Barrie

all-events-black-03.png

9. novembrī Kino Bize viesosies eksperimentālā kino veidotāji Ričards Tuijs (Richard Tuohy) un Dianna Barija (Dianna Barrie) no Melburnas, Austrālijas, lai parādītu savu kino programmu "Roka un mašīna". 

Ričards Tuijs un Dianna Barija vada Austrālijas vienīgo super8 filmu laboratoriju „nanolab”, kur sastopas roku darbs un industriālās kino tehnoloģijas. Abi ir līdzdibinātāji un biedri arī Melburnas analogā kino mākslinieku kolektīvā Artist Film Workshop. Ričards un Dianna veido filmas gan kopīgi, gan individuāli, taču abos gadījumos tās lielākoties sakņojas „pašdarinātā” kino tradīcijā, priekšplānā izvirzot interesi par filmas struktūru un formālajiem aspektiem. Autoru darbi ir rādīti festivālos un atsevišķāsprogrammās Austrālijā, Eiropā, Ziemeļamerikā un Āzijā. Būdami pašdarinātā kino doto iespēju atbalstītāji, viņi daudz laika pavada, lai dalītos ar savām zināšanām dažādās meistardarbnīcās gan Austrālijā, gan citur pasaulē. Viena no tādām 11. un 12. novembrī notiks arī Rīgā, Baltic Analog Labtelpās.


Roka un mašīna (Hand and Machine)

Kino bija pirmā neizbēgami mehāniskā māksla. Taču šajā postmehāniskajā laikmetā kino tradicionālais aparāts ir strauji ticis pasludināts par novecojušu un primitīvu. Tomēr industriālās mašinērijas nonākšana antiindustriālu lietotāju rokās piedāvā vienu no būtiskākajām radošajām iespējām, lai no jauna novērtētu un interpretētu mūsu pašu mašīnu ēras transformēto iedabu.
Postmehāniskajā laikmetā mašīnas cilvēcība var tikt padarīta acīmredzama. Postmehāniskajā laikmetā mašīnas darbs ir jaunais roku darbs. Šī programma piedāvā septiņas Austrālijas D.I.Y. kino eksperimentālistu Ričarda Tuija (Richard Tuohy) un Diannas Barijas (Dianna Barrie) filmas un vienu kino performanci, kas pēta kino primitīvo aparātu un rokas un mašīnas saistību.

Mušu tīkls (Flyscreen)
2010, 16mm, 8 min
Bezkameras “rejogrammas” filma, kas veidota, vairākos slāņos liekot mušu tīkla materiālu uz 16mm kinolentes un to eksponējot. Dzirdama optiskā skaņa, ko rada attēli, virzoties caur 16mm optiskās skaņas galviņu. 

Ginzas josla (Ginza Strip)
2014, 16mm, 9 min 
Nostāstu un atmiņu Ginza. Pirmā filma, ko autori radījuši, izmantojot pašu izveidoto “cromaflex” tehniku. “Cromaflex” ir ar rokām veikts krāsu filmas attīstīšanas process, kas ļauj noteiktām filmas daļām būt krāsu pozitīvām, krāsu negatīvām vai melnbaltām.

Etjēna roka (Etienne’s Hand)
2011, 16mm, 13 min
Nemierīgas rokas kustības studija. Filma veidota no viena piecu sekunžu kadra. Skaņa konstruēta no senas franču tautasdziesmas, kas atskaņota uz ar roku darbināmas mūzikas lādītes.

Krustojums (Crossing)
2016, 16mm, 11 min
Pāri jūrai. Pāri ielai. Krusteniski jeb citam filmas tipam paredzētā ķīmijā attīstīti attēli ar spriedzes pilnajiem kaimiņiem Koreju un Japānu puantilistiskā grauda jūrā.

Pankorāna (Pancoran)
2017, 16mm, 9 min
Džakartas satiksme kustas sarežģītu pašorganizējošos vienību haosā. Caur kontaktprintera mates tehnikām šī masa kļūst blīvāka un blīvāka, līdz paliek vienīgi kustības / nekustības plūstošais tukšums. Džakartas satiksme kalpo par pierādījumu kustības paradoksam.

Elektriskā Seula (Seoul Electric)
2012, 16mm ,7 min
Ziemeļāzijas metropole. Eletrības vadi, izkārti kā biezi tīkli, rotā ielas ainavu. Eksplozīvi krāsas uzliesmojumi elektrizē kadru. Filma filmēta Seulā uz melnbaltas lentes; krāsota attīstīšanas procesā, izmantojot krāsainu lukturīti.

Čikāgas Zilā līnija (Blue Line Chicago)
2014, 16mm, 10 min
Arhitektoniskas abstrakcijas no otrās pilsētas.

Mašīnas iekšienē (Inside the Machine)
2016, 3 x 16mm, 12 min
TRAUCĒJUMU LĪNIJAS: Katrā projektorā atrodas divas filmas cilpas vienlaicīgi. Cilpās redzamie attēli ir horizontālas līnijas. Tās maina izmēru un biežumu, kamerai pietuvojoties un attālinoties. MAŠĪNAS BALSS: Mašīna šīs līnijas pārveido skaņās. Šī skaņa ir tās balss. Toņi ceļas un krīt kā trauksmes zvans. Šajās balsīs ir steidzama neatlaidība. MAŠĪNAS IEKŠIENĒ: Šajā laukā parādās mašīnistu rokas. Šo roku pirksti izveido jaunus līniju rakstus. Projektora pulsa biežumam atkal augot, roku ēnas pašas arvien vairāk tiek piepildītas ar līniju tīklojumu. Rokas atdalās no ķermeņa. Tās ir iekļautas līnijās. Cilvēki un mašīnas savienojas. Tā darbojas kino.

Hand and Machine. Richard Tuohy and Dianna Barrie
Hand and Machine. Richard Tuohy and Dianna Barrie
bottom of page